انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

احترام به کار نیک دیگران

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۵۹ ق.ظ

ابن کثیر از علمای اهل سنت، در «البدایة و النهایة» روایت کرده که روزی امام حسن (ع) غلام سیاهی را دید که گرده نانی پیش خود نهاده و خودش لقمه ای از آن می خورد و لقمه دیگری را به سگی که آنجا بود می دهد. این غلام کارگر خانه یکی از باغ داران شهر بود.
امام حسن (ع) که آن منظره را دید به آن کارگر فرمود: انگیزه تو در این کار چیست؟
مرد پاسخ داد: من از این سگ شرم دارم که خودم بخورم و به او ندهم!
امام (ع) به او فرمود: از جای خود برنخیز تا من بیایم!
سپس به نزد صاحب آن  کارگر باغ رفت. اول آن غلام را از او خریداری کرد و بعد هم آن باغی که غلام در آن کار می کرد را از مرد ثروتمند خریداری کرد و برگشت. اما حسن(ع) هم آن غلام را آزاد کرد و هم آن باغ را  به او بخشید.

 

لینک کتاب البدایة

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی